Rabu, 18 Mei 2011

JJCM

salam.. smlm cuti hari wesak kan so pagi2 mmg xde plan pun nk kemana2.. just golek2 kt umah n mkn apa yg ada kt dapo.. hehehe.. bgn pagi aku n anak2 bfast roti canai, hubby tapau je.. dia mkn roti bakar n half boiled eggs.. very healthy kan?? hehe..

ok la, dh nk tghari, aku x tau nk masak ape, dlm fridge cume ada udang.. masak asam pedas hari smlm pun still ada lg, so panas2 kan aje la.. tup2 kakak iparku a.k.a kak long ajak mkn umah dia.. mmg suke la sgt kan.. actually my mak n abah pun ada kt sane.. dorang dh tdo umah aku dr sabtu lg, so ari senin dorang pi tdo umah abg aku pulak.. dkt je kan, sekali arung la..

so siap2 la kami ke umah kak long.. susu2 anak sume aku packing siap2 sbb plannye nk ke jusco balakong cr barang aku pas mkn kt umah along.. hehehe.. smp2 je mak n kak long terus la hidang, dh kul 1 lebih time tu, perut dh lapo masing2.. kak long masak msk lemak rebung n perut, sambal udang, goreng ikan masin, kailan ikan masin and msk lemak sayur kobis.. pergghh sedap kan??

ermmm Alhamdulillah kenyang kami sekeluarga wpun Naima x berapa nk mkn, giginye nk tumbuh ada la dlm 4 batang, sian dia.. mesti ala2 berdenyut je gusi.. be strong Naima, mama love u.. :)

pas mkn, rehat2 la kami.. dlm kul 3 camtu dh semua tertdo, Naima, Ekhal, papanye pun, aku pun baring la kan dan mmg terlelap la kt umah kak long.. dlm2 nk pi jusco tu, dh tertdo sumenye kekenyangan.. berkampung di umah along ku..

dlm kul 5, mak n abah aku dh siap2 nk blk umah mrk di paya jaras.. along la anta dorang coz dorang tdo umah along kan.. kalu tdo umah aku, aku la anta.. hehehe.. aku pun siap2 la nk ke jusco, keluar sekali la, x kan ktorg nk tggu kt umah kak long pulak.. anak2 still tdo lg, aku n hubby terus angkat je n dorang pun sedar.. terus la salam2 mak n abah dan ktorg gerak..

smp jusco dlm kul 5 lebih, terus cari brg aku yakni kasut Crocs.. hehe.. aku nk wat pakai keje n pi jln2, senang, ringan dan selesa.. dh dpt brg aku br la pi jln2 sekitarnye.. ni kali kedua aku ke jusco balakong ni.. xde la besar sgt tp mcm2 kedai ada..

 sory ye papa, ur pic xde.. hehehe..

 br dpt ben 10 toys, khusyuk..

 nk mkn sendiri, silakan Ms Naima.



lastnye kami decide nk dinner terus, kt umah xde apa2 kan.. jln2 smbil tgk kedai mkn.. nmpk Johnny's Restaurant n rasa nk try sbb nmpk cam best je steambot kan.. masuk la kami dengan yakinnye.. huhu.. aku n hubby order set for 2 n for kids kami amik nasi goreng mushroom... sedappp oooo.. licin la kami mkn empat beranak.. huhu.. Alhamdulillah kenyang..

keluar dr jusco around 8pm, terus shoot blk umah.. smp kul 8 lebih, mandikan anak2 n rest.. lgpun kamis ni kami nk jln jauh, so nk get ready tgk brg2 apa yg lum dimasukkan dlm beg.. n this is last entry for this week.. aku nk pi holiday.. yeay!

insyaAllah next week aku update lg ye.. semoga perjalanan kami sekeluarga dilindungi dan semoga selamat pergi dan balik.. amin.. :)

2 ulasan:

  1. Yehuuu! Happy holiday sis noly with sweet family...come back with big smile for us :)ehehe

    BalasPadam