Selasa, 24 Mei 2011

KL-Melaka-JB-Singapura-JB-KL (part I)

welcome to USS.. :)

haaaaa, smp akhirnya kami di Singapore.. Alhamdulillah perjalanan lancar dan dilindungi Nya pergi dan balik.. actually plan dh lama tp ada dua choice, Singapore or Gold Coast.. akan tetapi GC adalah mahal dan tidak boleh dipertimbangkan, makanye kami ke Singapore lah, esok2 la ke GC lak.. :) InsyaAllah.. kami ke matta fair utk dapatkan pakej2 murah di Singapore.. actually x la murah pun, hajat kami pun besar sbb kalu boleh nk stay di Hard Rock Hotel Singapore (sekali sekala nk merasa)..

Alhamdulillah tercapai jugak sbb ada pakej stay di HRH and dpt pulak two adult and 1 child ticket masuk ke USS.. mmg tu la tujuan utama pun, nk masuk USS.. oh ya, holiday ni pun sebagai menyambut 5th anniversary kami yg sepatutnye on 27th May, this Friday so in advance la celebrate di Singapore.. :)

mlm rabu iaitu 8 mei, lepas je abis keje aku n family terus gerak ke melaka, umah my in law.. plannye esok pagi2 nk terus gerak ke JB n terus la ke Singapore.. ermm actually kami stay satu mlm je di HR and satu mlm lg di Tune Hotel, Danga Bay.. umah my in laws tu kiranya sebagai persinggahan sblm memulakan long journey esoknye.. hehehe.. sory ye mak n ayah, main singgah2 je.. ;)

ok, khamis 9 mei, kul 8 kami dh bertolak dr sg rambai, melaka terus ke JB.. dh siap2 bfast di kampung ngn nasi lemak tp awal2 sgt cam x termakan pulak.. xcited lebih maybe.. hehe.. Ekhal aku dh siap mandikan, Naima je mandikan dlm perjlnan sebab sejuk pulak nk mandikan dia awal2, kesian..

me with hubby.

smp JB or Tune Hotel, Danga Bay around 11am rasenye, aku x ingt dh ni.. hahaha.. pastu hubby turun n tanye bas ke Sentosa, Spore kul bape? x lama lepas tu, dia dtg blk n suh cepat2 coz bas dh nk jln.. apa lagi, kelam kabut la aku with kids.. ticket for pegi balik kami sekeluarga adalah RM60 sahaja, so berbaloi aku rasa.. Ekhal mmg xcited, byk soalan dia yg kdg2 x terjawab.. hehehe.. kul 11 lebih bas pun jln, bas sgt selesa, x penuh pun.. cuma ada family aku n other Indonesian family.. leh tukar2 seat spjg perjalanan tu.. heheh.. ibaratnye la, aku x tukar pun.. jenuh lak kang terjatuh dlm bas..



isi apa2 yg patut utk serah kt kastam.

ha, perjalanan amik masa dlm an hour gak coz stop at two kastam, msia n spore.. time ni x ramai org lagi, weekdays maybe.. so xde la berpusu2 or berebut nk queue.. hehehe.. pas selesai kt kastam, terus la bas bergerak ke sentosa island sambil2 tu aku menikmati pemandangan, maklumlah oversea kan.. huhuhu..


dh sampaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...

eh, nk stop kt sini la.. dh smp sentosa island kita bkk entry baru.. ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan