Jumaat, 10 Jun 2011

Dating!

salam... ermmm aku nk citer pasal dating.. huhu.. actually ini adalah 1st date night aku n hubby setelah 5 years ktorg kawin, lama kan... so kena la pi dating nk kena hangat2kan hubungan yg dh suam2 tu.. anak2 sebenarnya xde, dorang ikut pak longnye blk ke rumah mertuanye.. mak mertua abg aku tu sibuk nk jumpa Naima, b4 this pernah jumpa sekali time baby tp time tu Naima kuat nangis so x dpt la nk beramah mesra.. ni dh besar teringin la nk jumpa lg, lgipun anak dia yg tolong jaga Naima kan.. memula kak long kata nk balik ari jer, aku pun ok je la memandangkan hari kerja kan.. tup2 kata nk tdo sane lak satu mlm, aku x leh nk cuti pulak sebab terlibat dengan kerja luar, x leh nk elak.. so setuju je lah mrk bermlm di sana.. time kak long ckp tu dh bergenang dh air mata aku, sedih.. :(


 gamba x cantik sbb pakai hp je, lupa nk bwk camera... :(



so back to the story, aku n hubby blk keje cam biasa la on that day, ari rabu ye kwn2, 8 jun ari tu.. hehehe... ktorg x mo terus kuar pas keje, nak la blk umah dulu, mandi2, tukar bj, wangi2.. so pas maghrib br gerak ke sunway piramid.. ikut plan nk pi dinner n tgk wayang.. smp je dh kul 8pm lebih, terus ke GSC cari tiket.. dan kami sgt la hampa coz wayang yg around 9pm lebih dh abis tiketnye.. yg tggl sume kul 12am ke atas.. aku n hubby x mo la memandangkan weekdays kan, esok keje.. so cancel la tgk wayang..

terus la kami cari mkn, aku teringin nk mkn kt Ole-ole Bali ni dh lama cuma time bln pose ritu pegi dh fullhouse.. dorang kata x yah booking, so datang dlm kul 6pm camtu dh penuh pulak.. kecewa sangat.. n sejak pose tu terus la x pegi2 ke ole2 bali wpun every week aku singgah sunway piramid ni..

but mlm tu kami dpt la mkn kt situ, dpt dduk kt meja jepun pulak.. sgt suke.. duk bersila smbil candle light.. romantik tau.. hahaha... aku order siap bumbu kalu x silap namanya, ada nasi kaler kuning, kangkung goreng, kerabu sengkuang, kacang panjang n tempe, sambal, jeruk ape tah tp sedap, n the main lauk is ayam yg di grilled with lemongrass, rempah2 n etc.. hubby pun amik set gitu gak tp ayam tu di masak cara lain... air aku amik green tea, hubby lak cinnamon+lemongrass tea.. sume hot water coz hujan kt luar, sgt sejuk..



 china green tea beserta kacang pipang..




pas mkn kami jln2 je la sekitar sunway piramid.. rasa janggal sbb xde anak yg nk kena jaga, ktorg jln ber2 pun cam jln sendiri je, xde nk pegang2 tgn sgt.. segan pulak rasenye.. hahaha.. selama ni dok pegang anak kan, dh ber2 rasa lain pulak..


syg awk!

overall best gak wat aktiviti dating ni sekali sebulan ke kan, leh rapatkan mana2 yg dh renggang tu.. tp tu la, byk nye yg x smp ati nk tggl anak2 sementara parents pi jln2.. aku jenis mcm tu, x smp ati.. tp actually xpe je, bkn kita x bwk anak2 kuar lgsg kan.. kena la ada space tuk hubby & wife.. good for marriage..

thats all!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan