Khamis, 16 Jun 2011

Lawatan ke Zoo Negara.. :)


salam... aku nk citer pasal lawatan kami ke Zoo Negara pada sabtu lepas.. :) ni adalah 2nd time aku pegi, 1st time masa Ekhal dlm setahun lebih kot, baya2 Naima sekarang.. ni pun atas permintaan Ekhal la, dia nak sgt pegi zoo..

ok, ktorg pegi dua family, family aku n family along.. gerak dr rumah 12.30pm... n cuba teka smp zoo kul bape??? jalan sgt la jem sabtu tu, x tau kenapa jem sgt.. aku siap boleh terlelap dlm kete.. kul 2.05pm camtu br smp kt ulu kelang tu, cari kedai mkn dulu, dh lapar masing2.. actually ktorg nk tgk show kt zoo tu stat kul 3pm, jdnya masing2 mkn dgn laju la.. around 2.40pm br selesai sume n gerak ke zoo pulak.. sib la parking ada, terus la parking n msk zoo.. tiket for adult skang adalah rm20, tu pun kalu ada mykad.. kalu xde mykad rm26.. mahal giler kan, binatangnye xde byk mana pun..

so tepat jam 3pm, show pun stat tp ktorg lmbt skit dlm 5 minit show dh stat.. tp cam menghampakan gak sbb show nye x best sgt pun.. dlm 10 minit aku tgk, pastu cam dh boring.. si Manja org utan tu xde lak kali ini.. mgkn dh lama dia xde, aku je yg x tau kan.. huhuhu...



lepas abis show, ktorg terus memulakan pengembaraan di dalam zoo.. anak2 la plg happy, ktorg ni ikutkan aje.. tp pegi zoo ni mmg bagus kalu sesapa nk exercise, jln dlm tu je dh merambu2 peluh aku keluar.. hehehe.. n tempat plg scary bg aku adalah kandang rimau.. leh plak ada kaum2 manusia yg acah2kan rimau tu, heiii rimau tu tunjuk muka garang dh, siap nk kejar dorang.. aku x lama kt situ, takut weii kang tiba2 dia melompat keluar.. its not possible kan.. ke aku yg takut x bertempat.. hahaha...



 wit his pak long n mak long.


dh penat jln, ktorg naik tram pulak.. tu pun kena bayar ok! rm3 for adult.. mmg mkn duit sungguh kt zoo ni.. Ekhal sonok la sambil ditemani abg Eafy n kakak Ieka.. Naima pun happy ditemani pak long kesayangannye.. nampak je tiger, terus dia wat muncung2 nk mengaum.. huhu.. so funny!





bambi oh bambi




ermm ktorg jalan kt zoo smp tutup, kul 6 zoo dh tutup kan.. so keluar la ktorg n balik umah terus.. xde dh singgah mana2, dh berlengas badan ni, x selesa lgsg.. tu je storynye, nnt citer lain pulak.. see ya!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan