Khamis, 5 Mei 2011

Ahmad Haikal


Ahmad Haikal nama diberi,
diberi oleh papa Hadafi,
sayang padanya tidak terperi,
tiada dapat ditukar ganti.

hehehe, amacam aku berpantun.. ada lari skit kot tp boleh la.. ermm kali ni nk citer pasal my first son, Ahmad Haikal.. now he's 4y old.. br je turn 4 on 23th april ritu.. xde pun wat bday parti besar2, just acara potong kek wit my family at wan's house.. tu pun dia dh suke, bdk2 kan.. time bday 1y and 2y dulu mmg wat majlis la tp dah la kan, dh besar ni x yah la beriye.. huhu..

ermmm, Ekhal sangat senang dijaga, nk bersalin pun senang.. sakit x lama walaupun aku tumpah darah.. xde sakit lgsg.. time pecah ketuban br la datang sakit n couple hours pastu dh bersalin.. so xcited la kan, 1st baby yg mmg we both tggu2 sgt, dapat pulak boy, mmg aku suke.. kalu boleh anak pertama mmg nk boy.. xde sebab pulak tp suke dpt boy dulu.. :)
dlm pantang pun senang jaga n of course la bby ni berubah2 perangainye kan.. kejap tdo siang, jga malam, jaga siang, tdo mlm.. its normal condition when dlm pantang, just lalui dgn tenang, its a part of experience yg mmg aku enjoy sgt..

n that time mmg aku still stay at my parents house, so senang la kan.. mmg dok sana, mak pun ada tolong jaga.. hubby pun turut membantu serba sedikit.. tp dia mmg x pandai pegang baby, takut aku rasa.. hehe.. smpkan nk azan pas bersalin tu pun, nurse tlg letak kt tgn dia..
kdg2 bila tgk Ekhal tdo, im so sebak n terharu.. cam terpikir, dh ada anak sendiri, mampu ke aku nk jaga dia, apa jd kalu something happen to him, mesti aku gile agaknye.. LOVE u so much my dear EKHAL..

ermmm soon Ekhal will be at tadika, aku nk anta dia sekolah thn dpn.. but not sure which tadika lg, susah2 tadika Kemas je.. senang.. n dkt ngn rumah his mak long a.k.a my SIL yg tolong jaga Ekhal skang ni.. maklumlah aku n suami bekerjaya.. huhu.. ingt lg 1st time nk anta Ekhal ke umah mak long nye, nangis weyy almaklum la time tu dh 3y.. selama tu dr bby duk ngn wan je.. tp lama2 ok la kan, sib mak long pandai pujuk.. hehehe..

so far Ekhal sgt syg wit his lil sista, Naima.. no probs at all, cuma kdg2 dh pandai gak gaduh2 manja.. tp dia x penah nk pukul adik dia wpun tau dia sgt geram.. Ekhal is a cool boy, sweet, manja, but sekali dia debik kita, sakit woooo.. hehehe..

dia minat sgt ngn ben 10, tom & jerry, garfield, kamen rider, ultraman, upin ipin and not forget games la.. aku ada belikan dia leapster2 sbb dia nk sgt PSP tp aku x mo beli coz mahal n PSP is just a game.. leapster ni educational games, so berbaloi la.. leh bljr mengira, mengenal huruf etc.. nampak dia bdk yg cpt tangkap tetapi tahap kemalasan yg tinggi gak tu, ikut siapa ye?? suh dia pegang barang pun ssh, mcm2 alasan, berat la, tangan lenguh la n tah ape2 lg.. payah gak, mmg kena marah la ngn aku n hubby.. dh tentu boy kan, kena la strong, tolong mama n papa, tolong jaga adik.. n satu habit dia yg buat aku rasa geli2 ialah tatkala dia minum susu di botol NUK nye, haruslah tangan menggetel siku, kepala lutut aku.. mama geli la Khal.. dia suke benda2 tu, bulu2 roma tu, dia usap2, cium2.. heii, mcm2..

Ekhal wit mama on his 4th bday..

ikutkan byk lagi story Ekhal ni tp cukuplah for the 1st entry about him.. nnt insyaAllah akan ada lagi citer dia.. ni cuma introduction of who is Ahmad Haikal Ahmad Hadafi.. ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan