Jumaat, 6 Mei 2011

Naima Safiya

beberapa jam after dilahirkan.

Alhamdulillah, itu yg terucap setelah melahirkan my Naima. aku happy sgt n syukur kepada Allah sebab memudahkan proses bersalin.. senang sgt nk keluarkan my lil princess ni.. around kul 3am aku bgn sebab cam skt perut nk buang air besar.. pi toilet kencing then tdo blk.. tp x berapa tdo sgt, sakit pun x sgt, cuma cam rese nk b****.. hehehe.. nk dkt subuh br aku kejut hubby ajak pi spital.. dia bgn mandi, aku call mak aku.. oh ye, aku dh pindah umah masa ni di puncak jalil..

back to the story, mak aku pun cepat2 la suh pi spital coz aku ckp sakit cam nk b**** je ni.. lgpun mmg aku dh lewat smggu.. otw ke spital, sempat anta Ekhal ke umah kak long coz sian lak dia kalu bwk sekali, dia tdo lg.. bila angkat tu dia bgn jap, tanye kenapa.. then ckp nk pi spital, bby mama dh nk kuar ni.. dia ok je la.. pas anta dia terus kami ke spital Serdang..

otw tu mmg dh sakit sgt gak la, sakit yg kejap2 dtg.. smp spital pun aku x larat nk jln dh, kena pakai wilcha.. huhu.. smp spital around 6.50am camtu terus tolak ke tmpt menunggu doc nk check jantung bby n nk seluk aku.. seriau..

tp time tu pulak staff sume sedang bertukar syif, mmg aku sebatang kara la kt katil mengerang sorang2.. then ada doc dtg check aku, dia senyum je then jerit kt nurse suh tolak aku sbb aku dh bkk 9cm.. ha br kelam kabut tolak aku, x caye aku dok sakit tu dh nk kuar bby.. ingt main2 ke.. nk ke labor room rasa cam jauh je, aku mmg nk teran sgt2.. peralatan nk bersalin pun dorang x sempat nk sediakan lg.. tp kt spital Serdang ni hubby leh msk tengok, Ekhal dulu kt Sg. Buloh x dpt msk.. tepat 7.43pm 12 Mac 2010 Naima pun kuar.. :) x sangka dpt girl n nama Naima mmg dr bujang aku dh simpan.. termakbul jugak mama nk bg nama Naima kt my own daughter.. 

ermmm kuar spital petang tu gak, tp can u imagine dr Serdang ke Sg. Buloh take 3 hours.. jem yg tah dr mane kt hiway Plus tu.. nk kata cuti sekolah x jgk tp its Friday.. Naima pun dh merengek2 la coz lama sgt dlm kete.. smp umah lega sgt tp 1st nite mmg Naima x tdo sgt, nangis n jaga mlm... :( mama so tired tau syg.. tp mama gilir2 ngn wan jaga awk.. sib baik wan ada tau..

Naima adalah bby yg kuat nangis time dlm pantang.. byk dh air 'jampi' ktorg buat, konon2nye kena sawan tangis. n Alhamdulillah day by day she's getting better, nangis gak tp xde la sehebat awal2 dulu.. hehe..

right now, dia dh setahun lebih, br je nk pandai jalan.. so far Naima dh pandai bubbye, flying kiss, tepuk tangan, sayang (cium), salam, sakat abg, kacau abg, tau bila org amik gamba dia n so on.. we all just wait n see apa perkembangan terbaru dia.. mama, papa n abg love u so much Naima.. mmmuuuuaahh.. nnt mama tulis lg pasal awk ye then awk dh besar awk jgn lupa baca blog mama ni.. hehhe.. tggi harapan aku.. :)

jalan2 di sunway piramid smbil stop mkn j-co.. :)


wit mama on her 1st bday..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan