Rabu, 4 Mei 2011

Nor Liyana Ahmad

ermmm, mula2 nk citer pasal aku la kot kan.. aku, spt nama di atas (tajuk) hanyalah insan biasa.. hahaha.. kalu nk citer bukan2, mesti suka kan.. ok la, actually aku dh 29 thn this year, kejap je masa berlalu.. rasa cam br je msk keje time umur 24 lg, br abis study.. dh berkahwin almost 5 years and had two adorable kids. yg tu entry lain citer k.. ni pasal aku dulu.. parents aku still ada lg, Alhamdulillah.. aku ada 3 org abg n no kakak or adik.. that means aku adalah anak bongsu n sorang je pumpuan.. bertuah kan?? tp biasa je kot, cumanye mmg la mak sayang sgt ngn aku sbb aku la kawan dia kt umah.. lain2 sume lain jantina, x best la nk citer gosip2 kan.. oly syg mak ye!
ermm time kecik2 dulu aku kiranye bdk pumpuan yg so kurus, bygkan time darjah 1 berat aku cuma belas2 kilo je.. anak aku yg skang 4y pun dh 14kg, ni pulak aku dh sekolah time tu.. smp la ke besar aku mmg kurus je.. kdg rasa x best la, nk pakai ape pun x berapa nk cantik, montot pun leper je.. hahaha.. tp rasanye pas sekolah br la bdn naik skit, faktor umur kot kan.. n skang ni mmg cemerlang gak la naiknye, lg2 pas ada dua anak, tang perut mmg berjaya sggh.. hehehe.. aku study smp dip je, amik course sains kesetiausahaan.. i nk jadi secretary ok! actually cita2 dulu time primary skool nk jadi pramugari tp abg aku x bg, apakah?? abah ok je, dia pulak lebih2.. tp bila dh besar cam blur nk jd apa pulak.. so just go wit the flow n jd la aku secretary kat Parlimen Msia..
dh keje dlm 2 thn, aku kawin pulak.. hehehe... b4 kwin tu berderet gak la boyfren tp x yah la citer kan.. bior la awok yg simpan sendiri kenangan itu.. hehehe.. aku kawin wit my abg's fren, aje gatei je kan.. dia a.k.a Ahmad Hadafi ialah kwn kepada abg aku yg kedua.. same age wit my bro tu la.. beza 7 thn ngn aku but xde different pun, org kata dia lebih kurang baya aku je.. eleh, dia tersgt la suke ngn statement itu.. citer dia pun nnt aku tulis entry lain la kan..
kawin x smp setahun, dpt la Ahmad Haikal, anak pertama kami.. hehehe.. kiranya aku smbt 1st anniversary time dlm pantang.. adiah ulangtahun kononnye tp dlm ati xde adiah lain ke.. dh la penat bersalin, adiah pun xde.. tp tu la kawin ngn org yg x berapa romantik ni, paham2 je la.. nak adiah kena cakap terus terang, xde surprise2, x pandai gamaknye...
sementara nk tggu Ekhal besar, byk gak la citernye, pegi holidaynye tp x citer lg.. next2 entry la, br best.. dh la aku br je stat blog ni, so citer2 lain kena simpan for the next entry wpun dh basi.. tp aku rasa aku je pun baca blog ni, so x kisahlah nk citer yg 4 5 thn lepas pun.. mcm diari la kan, cumenye berteknologi la skang ni.. huhu.. mcm2..
pas tiga thn, dpt pulak Naima Safiya.. ala, anak mama sorang ni.. x sangka pun aku dpt anak girl, ingt dpt boy lg.. mmg x sangka lgsg la, time scan memanjang x nmpk.. tp rmai org cakap boy sbb tgk pada perut aku yg tajam n tah ape2 lg.. pandai2 je kan dorang ni..  unty2 aku siap bet lg, siapa teka betul dpt adiah, aku dh janji gitu.. n at last Mak Leha ku teka dgn betul, dia dpt la adiah tudung, tp sume unty pun aku bg.. kesian pulak. wlupun mrk teka x betul.. aku berlaku adil ok.. hehehe..
ermmmm, skang ni hidup aku Alhamdulillah stabil, kewangan mmg la nk ikutkan x cukup.. mana aku nk cekau more money tuk tampung hidup ni.. dh la suke shoping kan.. mata ni geram je tgk2 benda cantik, suke berfesyen kononnye.  heheh.. tp so far ok la, belanja ikut kemampuan.. ada en. Suami yg boleh membantu serba sedikit wpun sama2 dok top up antara satu sama lain.. i dont mind tp kdg2 mind jugak.. pendirian tidak tetap.. hahaha..
ok la, nnt aku citer pasal suami dan anak2 pulak.. n more stories about my life..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan